woensdag 4 april 2012

Ja, hij is een gebruiker ... het pure spul maar met heel veel suiker ...

Mr Wollige Wolkjes is wat je noemt een koffieverslaafde ... zonder koffie komt er alleen maar wat gegrom uit. Als we geluk hebben. De enigste band die ik heb met koffie is dat ik als kleuter verzot was op het liedje 1 kopje koffie. Waarschijnlijk omdat het 1 van de weinige liedjes was die ik kon verstaan en eens goed kon meebrullen. Ik snap al die toewijding aan een kop koffie dan ook niet. En al zeker niet hoe ge zoiets binnenkrijgt. Laat staan 's morgens.


In het weekend ( doordeweeks vertrekt hij al naar zijn werk voor er iemand anders wakker is) bestaat er hier een heel koffieritueel. Hij maakt de koffie, de 3 oudsten mogen er elks een ( heel!) klontje in gooien en er eens ne keer in roeren. Soms drinkt hij wel 2 tassen na elkaar, dan hebben ze geluk. ( Wat al die suiker en cafeïne doet met zijn lichaam wil ik niet bij stilstaan, maar hij wordt er in ieder geval niet hyper van. Ik zou van 1 tas een week blijven stuiteren denk ik)

De kinderen genieten er elke keer van. Daarom haakte ik voor hun kleine tasjes koffie / thee, voor hun eigen kleine koffieritueel. Het is geweldig schattig om te zien hoe toegewijd ze hun "koffie" maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...