zaterdag 14 juli 2012

A-lijntje met paspel

Uit welke boek ik inspiratie haalde voor mijne rok, hoef ik jullie niet meer te vertellen. Een A-lijntje werd het. Met beleg en paspel. Omdat ik dat toch net iets mooier vind. Zo geknipt en gespeld dat de print doorloopt. Althans, vanachter is dat gelukt. Vanvoor is de stof tijdens het stikken jammer genoeg 2mm opgeschoven. Voor perfectie moet u dus naar mijn kont kijken.



Mijn eerste blinde rits-ervaring ook. Het inzetten ging heel vlot. Al ben ik nog niet tevreden van de afwerking langs binnen. Kon me geen duidelijk beeld vormen van de uitleg in haar boek, maar dat zal wel aan mij liggen. Bon, het eerste kledingstuk ooit voor mezelf genaaid ( een grandioos mislukt pyama-experiment niet meegeteld). Wie weet word ik ooit wel een echte rokjesmadam ;-)

En wat was de eerste, meest enthousiaste reactie ( citeert de zoon): "mama, er groeit onkruid op uwe rok!"

5 opmerkingen:

  1. super super, al direct zo'n schoontje! Proficiat!! Ik zit ook al een week te sukkelen met de uitleg in haar boek over het in elkaar krijgen van de zwangerschapsrok, dus je bent niet alleen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merciekes :-) De uitleg van de zwangerschapsrok heb ik niet gelezen, dat is niet meer voor mij van toepassing, maar dat leek me nu net makkelijk om te maken. Ik hoop dat je er snel uitkomt!

      Verwijderen
  2. Whahahaha uwen zoon toch hé :-p
    Maar voor de rest wel een schoon rokje :-)
    Maar ik wil wel een duidelijkere foto van u in de rok dan dien ene op fb hé ;-)
    Want ge had het bloesje ook zelfgemaakt zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jups, alles zelfgemaakt. Het plan was om na den doop foto's te laten nemen met het hele gezin. Maar toen we de kerk buitenkwamen was het aan het gieten en zagen we er allemaal uit als waterkiekens ;-)En toen ontdekten de kinderen de plassen en heb ik het opgegeven. Komend weekend gaan we opnieuw proberen om iedereen mooi op de foto te krijgen ;-)

      Verwijderen
    2. Weer een bericht da'k gemist heb sé :(
      Spijtig van het slechte weer hé :(
      Hopelijk van't weekend wat beter want anders valt Tjorbe zijn verjaardagsbbq ook letterlijk in het water :s
      Veel succes met de foto's :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...