zondag 18 november 2012

Pinterest #4 en cijfertje VIER


Vorig jaar blogde ik over deze kroon. Dit jaar mocht ik daar een hoger cijfertje voor maken. Een 4 begot. De kroon was tijdelijk spoorloos, maar ons mannetje vond het helemaal niet erg om de kroon van zijn zusje op te zetten. Gelukkige verjaardag grote man!







Een aantal weken geleden maakte ik met de oudste werk van mijn vierde pinterestprojectje.

- Men neme een grote knopenbak en haarelastiekjes.

- Laat de kindjes eens goed rommelen en knopen uitzoeken ( ik hoorde op een info-avond een paar dagen later dat dit heel goed zou zijn voor hunne motoriek en vaardigheden)





- Trek de elastiek door het oogje van de knoop. Let wel, dit gaat enkel met knopen die een oogje hebben vanonder, en die oogjes moeten groot genoeg zijn. De kikkerknoop die je op de foto ziet, was niet groot genoeg.







- De ene kant van het elastiekje trek je over de andere kant, zodat het een mooie knoop vormt rond het oog van de knoop.








- Doe dit voor alle knopen die zijn uitgezocht.








- En voila, originele haarrekjes die passen bij elke gelegenheid!





1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...