dinsdag 5 februari 2013

All about the mask ( pinterest #6)

Oorspronkelijk wou ze Mega Mindy worden. Voor het masker. Ik wou iets anders. Iets origineler. En nodigde haar uit voor een gezamenlijke Pinterestzoektocht. Een wijze les geleerd. Klik nooit zomaar op linkjes als je niet weet wat erin staat en uw verkleedgekke 5jarige zit ernaast. Want dan kunt ge het deksel wel eens op uwe neus krijgen.

Een uil dus. Het moest en zou een paarse zijn. Week er geen cm vanaf. En stiekem ben ik daar best wel trots op, op mijn vastberaden dochter die perse origineel uit de hoek wou komen. Want nog niet zolang geleden zou ze net hetzelfde als de vriendinnekes gekozen hebben, om er toch maar bij te horen. Tis eens wat anders dan die eeuwige prinsessenkleren!

In de oorspronkelijke uitleg was het een uilentrui. Ik wou haar er een broek onder laten aandoen, maar dat wou ze niet. Sinds kort weigert ze broeken aan te doen. En een rokje eronder vond ik zelf niet zo mooi. Dus besliste ik er last minute een kleedje van te maken.

En bedacht pas toen het geknipt was dat dat ook wilde zeggen dat er meer pluimpjes geknipt en opgenaaid moesten worden. En dus knipte ik. En knipte ik nog wat. En nog wat meer. En naaide ik. En naaide nog wat. En nog wat meer. Ik had op voorhand, toen het nog een trui ging zijn, alle fleece en vilt al gekocht in Kapellen. Kwam miniem toe met mijn vilt. Maar echt miniem. Vanboven had het best 2 pluimpjes meer mogen zijn om het mooi op te vullen, maar dat vond ik nu toch niet de moeite om voor naar daar te rijden.

Het kleedje is, net zoals dat van haar zusje, de hoodie uit stof voor durf het zelvers, verlengd naar een A-lijntje. Ik bekleedde enkel het voorpand met pluimpjes. Rij na rij vastgenaaid, vanonder te beginnen. Aan de mouwen naaide ik ook een rij pluimpjes. Waar ik echter geen rekening mee had gehouden, is dat het nogal 'zwaar' wordt met al die vilt. En de rek gaat er ook uit ( want ik vergat een lichte zigzagsteek te gebruiken bij het vastnaaien van de vilt). Eigenlijk is het het makkelijkste dat ik meehelp om het aan te doen. Ik heb het vermoeden dat het kleedje dan ook niet al te vaak gaat aangedaan worden. Zelfstandigheid is heel belangrijk voor haar.

Het masker heeft ze zelf mee mogen maken. Wat een vertrouwen dat mijn kleuter in mij heeft, want ik mocht de ogen lichtjes overtrekken op het masker terwijl ze ze ophad. Ze koos zelf de kleine bloemetjes uit die erop genaaid zijn.

En tot hiertoe ... vliegt ze bijna door het huis, puur van contentement. En oh ja, omdat ze had gezien dat ik er toch best wel mijn werk mee had gehad, zei ze dat ze het volgend jaar wel terug ging aandoen. Misschien. Als ze niks mooier had gevonden. Ik ben benieuwd ...





3 opmerkingen:

  1. Het is echt knap!!!
    Goeie kleurkeuze ook haha, mijn lievelingskleur is ook paars ;-)
    Ik zal hopen voor mama dat ze het volgend jaar nog eens wilt aandoen want amai, zoveel werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...