donderdag 23 mei 2013

Hello, Kitty. So we meet again.

Mijn peuterdochter is er eentje met een heel eigen willetje. En een grote fan, nog steeds, van Hello Kitty. In die mate, dat ze praktisch elke dag een kledingstuk wilt aandoen waar Hello Kitty opstaat. Ze heeft dan ook al heel wat kledingstukken waar het beestje opstaat. Favoriet blijft de trui. Heerlijk toch als je eigen maaksel zo gesmaakt wordt!

Voor de zomer maakte ik een vrolijk, loshangend bloesje met subtiele Hello Kitty's op. Ik gebruikte een patroon uit een Knippie, maatje 104. Het past perfect in lengte, maar ik vind het wat te breed uitgevallen. Ik liet het mijn oudste passen, die nu een maatje 116-122 heeft. Voor haar past het perfect in breedte, maar is het net iets te kort. In ieder geval, ons peutertje zal het nog wel ne zomer of 2 kunnen dragen en dan kan ons jongste meisje erin. Dus verloren is het niet.




Ik maakte ook 2 Hello Kittyrekjes. Heel simpel.
- Ik haakte 13 lossen.
- Begon terug in de 2e losse vanaf de haakpen en haakte het rijtje met halve stokjes.
- Zo 4 rijen en afhechten.
- Dan nog een paar lossen, die ik rond het midden van de rechthoek plooide, en vasthaakte in het rekje.
- Eventueel nog eens beter vastnaaien met de hand.

 Jawel, Hello Kitty all the way ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...