vrijdag 10 mei 2013

Vlindertjes


Ze werd 6 afgelopen weekend. Mijn grootste - maar nog steeds een beetje klein, al is het maar in mijn gedachten - meid. En ze ging compleet voor het thema vlinders. En mama ging mee.

Ik kwam op Pinterest een ideetje tegen voor vlindertraktaties. Ik vergat het te pinnen, maar moeilijk was het niet. Een paar wasknijpers versieren, wat oogjes erop en antennes. Ziplockzakjes tot de helft vullen met druiven, wasknijper erop en de andere helft vullen met koekjes of rozijnen. Zo af en toe doen we aan gezond. Om dat te compenseren trakteerde ze ook nog met een vlinderchocoladetaart en een K3-cake. Gemaakt door onszelf, en helemaal niet professioneel, maar wel heel lekker!

De week ervoor hadden we haar kleerkast zomerproof gemaakt. De teleurstelling was groot toen bleek dat ze uit haar 2 vlinderkleedjes van vorig jaar was gegroeid. Dus maakte ik, in allerijl en met veel verborgen gebreken, een vlinderkleed voor haar. Wederom een Elodieke. Maar man, wat heb ik gevloekt op dat stofke! Zo'n glibberig, doorzichtig stofke ...

Ze liet het alleszins niet aan haar hart komen en vierde haar verjaardag in stijl, met veel plezier en gelach.


1 opmerking:

  1. Tof ideetje die vlindertractaties !
    En dat patroontje Elodie is inderdaad een toppertje. Ik heb er vorig jaar een winterversie van gemaakt in kleurrijk ribfluweel om met een souspull te dragen en ze vindt het een zalig kleedje.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...