vrijdag 11 oktober 2013

Wat ik nog maakte ...

 Omdat we net verhuisd zijn en naaien er al eventjes niet meer van is gekomen, een paar nog niet eerder geblogde projectjes van de afgelopen maanden.

2 zakken. De vogeltjes hebt u al eerder gezien. Deze logeer-/zwemzak is voor de jongste dochter. De autozak is ook een bekende. In net dezelfde versie, uitgezonderd de kleur van de lintjes. Voor onze ( nu ex-)buurjongen, die helemaal enthousiast was toen hij de zwemzak van de zoon zag. En me al liet weten dat heel zijn klas jaloers is op zijn turnzak. Hij vindt hem ideaal, zijne maat 47 past er net in. Er is gek genoeg niet veel verschil tussen de smaak van een bijna 5-jarige en de smaak van een 16-jarige :-)


Voor de zomer maakte ik nog 2 krak dezelfde rimpelrokjes. 1 voor onze 3-jarige, de andere voor haar vriendinnetje. 2 handen op ene buik die 2 en dus allebei ook Hello Kitty fans. Zoals je kan zien op de foto, is het de oranje versie geworden.

En dan, afgelopen maandag, voor de zoon ... 1 dag na onze verhuis, 8 uur 's morgens. Meneer moet zijn turnpantoffels mee naar school nemen en krijgt een driftbui. Hij wilt ze niet aandoen. Lelijke schoenen die niet goed passen ( hij zit tussen maten ... ne 29 is te klein, ne 30 te groot). Tot ik voorstelde om er een kraan op te tekenen. Ik had eigenlijk het plan om er een kraan op te flocken, ooit, maar het moest snel gaan. Ik ben geen tekentalent maar de gelijkenis is er.  Hij ging met de glimlach naar school!

1 opmerking:

  1. Amai, de ex-buurjongen heeft grote voeten! Dan is hij van lengte toch ook wel groot?
    Waar heb je die hello kitty-stof gevonden?
    Dien heeft ook ineens een groeischeut gekregen op zijn voeten precies ;-), grote T had vroeger toch enorme voeten hé? Maar nu nimeer zenne, hij past nu in een 30 en is vrij normaal in zijn klas, de meesten iets groter zelfs tegenwoordig en dan te denken dat dien is beginnen stappen met een 21! Kleine T gaat ook die kant op gaan precies, al een heel deel kruippakjes waar ik hem niet meer in krijg en sokken heb ik ook al groter moeten kopen :p

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...