zondag 20 juli 2014

Babygeborrel

Een paar maanden geleden werd er een schattig jongetje geboren. En net iets minder lang geleden werd er een babyborrel voor hem gehouden. Omdat dat schattige jongetje 2 grote broers heeft, vroeg ik voor de zekerheid aan de moeder waar we ze een plezier mee konden doen.

Ze vroeg me of ik net zo'n zakje kon maken voor de jongste spruit, als ik vorig jaar maakte voor haar oudste spruit. Want het zit zo: de moeder, die is zo niet voor commerciële dingen. Al zeker niet op kledij enzo. Maar haar kinderen zijn wel verzot op oa Cars. Zelf kan het me niet al teveel schelen wat er op de kleren van mijn kinderen staat. Over het algemeen ben ik al blij dat ze hun kleren aanhouden. Ik heb zoonlief al poedelnaakt van de speelplaats kunnen plukken. En meerdere keren bijna naakt van speelplaats en speeltuinen. Dochters trouwens ook, van dat bijna naakt.

Haar oudste zoon en mijne zoon zijn klasgenootjes. Vorig jaar plaagde ik haar ermee dat ik een supercommercieel Carscadeautje zou geven als mijne zoon werd uitgenodigd voor het feestje. Ik hield mijn woord en maakte een zakje met daarin iets van Cars. De buitenkant van het zakje maakte ik uit een anticommercieel stofke. En de binnenkant maakte ik uit een Cars stofke! Moeder tevreden, want het ziet er niet commercieel uit. Kind tevreden want het is van Cars. En het was dus een succes.

Ik maakte voor de middelste zoon ook een zak, zodat hij zich niet buitengesloten zou voelen. Ik gebruikte mijn allerallerallerlaatste restjes van het dekbed en ben nu volledig door Cars stofkes door. Ik stak er nog een paar pakken vochtige doekjes bij ( altijd handig). En een t-shirt voor de oudste zoon ( omdat hij anders niets zou krijgen, dat vond ik ook maar erg voor hem.). En nog een t-shirtje voor de jongste zoon ( want hij is en blijft wel het feestvarken van de dag). Ik leukte ze op met een paar strijkapplicaties die ik gewonnen had bij Frullemieke's give away. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit, over de levering en vooral over de vriendelijkheid van de dame achter Hippe Strijkapplicaties!

De t-shirten die u op de onderste foto ziet, daar heb ik de overige strijkapplicaties op gestreken. Voor mijn eigen kroost. Het is niet heel duidelijk te zien op de foto, maar ze zijn allemaal neonroze( behalve de brandweerauto natuurlijk). Echt flashy neonroze. Met 3 dochters in huis ontsnap je er niet aan, aan dat roze!

PS: Ook dit jaar mocht mijn zoon weer naar het feestje van de grote broer. Toen ik aan hem vroeg wat hij wou voor zijn verjaardag, kreeg ik achtereenvolgens als antwoord: " Een grote playmobilboot. Een nieuwe fiets. Een trampoline. Een nieuwe glijbaan en ik betaal u wel 2€ terug dan ( toen ik zei dat het misschien toch best wel een kleiner cadeautje kon zijn.)." Gelukkig voor mij was hij heel tevreden met zijn Takelautootje :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...