donderdag 10 juli 2014

Ze gaat op kamp en neemt mee ...

 ... een pufferzakje.

Onze oudste gaat voor het eerst op scoutskamp. Morgenvroeg vertrekt ze en ze ziet er hard naar uit.

Sinds een klein jaartje moet ze af en toe puffen. Bloedonderzoek wees uit dat ze allergisch is aan huisstofmijt. Dat is de theorie. In de praktijk blijkt dat ze enkel moet puffen bij nieuwe, spannende dingen.


Het begon vorige zomer bij onze eerste kampeerervaring. Ze deed van pufpufpuf bij de start van het schooljaar, onze verhuis, de verandering naar een nieuwe klas, scoutsweekend, eerste logeerpartijtje bij een nieuw klasgenootje, turnshow, ...

Het zou me verbazen dat ze dit kamp overleeft zonder te puffen. Daarom dus: het pufzakje! Ik knipte een vierkant uit, legde de puffers erop, knipte klepjes voor de zakjes, naaide het geheel aan elkaar en dan nog eens overstikken in het midden. Achteraan schreef ik de gebruiksaanwijzing met een textielstift ( omdat ik het al zag gebeuren dat ze het papiertje met instructies zou kwijtgeraken op kamp. En het is al eens gebeurd dat ze plots zo hard begon te piepen dat ze niet meer kon praten.).

Ze heeft een blauwe puffer, Ventolin, die ze eerst moet gebruiken, 1x. Dan moet ze de oranje puffer, Flixotide, gebruiken en die moet ze 2x induwen. Makkelijker konden ze het niet maken. Voor het zakje van de blauwe puffer gebruikte ik een blauwe kamsnap en flockte ik 1x erop. Bij de oranje gebruikte ik een oranje kamsnap en flockte ik 2x erop. Dat zou toch heel duidelijk moeten zijn!

Thema van het kamp is ( zoals waarschijnlijk veel kampen): de Minions. Ik gebruikte dit patroon en maakte een meisjesversie met 2 ogen en roze strik voor haar en een jongensversie met 1 oog voor een vriendje ( hier met veel plezier gedemonstreerd door mijn jongste minion).




3 opmerkingen:

  1. Zo puffen is niet zo leuk, maar vind het geweldig dat het in een mooi zakje zit. Het maakt alles vele leuker.
    Laat ze maar genieten van het kamp!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ze heeft geweldig genoten van het kamp en haar puffers niet nodig gehad!

      Verwijderen
  2. Tof thema en je hebt dat slim opgelost met haar puffers!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...