woensdag 3 december 2014

DIY lego room

 We hebben een opkamertje in ons huis. Toen we hier een dik jaar geleden kwamen wonen, sliep de jongste daar. Maar niet lang erna sliep ze eindelijk door en bekende de zoon dat hij alleen slapen maar niets vond. Dus sliepen ze vanaf toen samen ( ondertussen is er nog ne kamerwissel geweest. De jongste en de oudste hebben minder slaap nodig dus slapen zij nu samen. En onze 2 'slaapkopjes' slapen ook samen.)

Dus kwam het kamertje vrij. Klein, ieniemiene raampje, wat doet ge ermee? Ik wist het al snel: die verdomde lego uit mijn living! Ik kocht bakken en hield me de afgelopen weken bezig met het uitsorteren van de lego per kleur. Op sommige bakken plakte ik een legosticker ( afhankelijk van de kleur die ik had liggen of net niet.). Er is ook 1 duplobak bij, maar de achterkant van het konijn werd niet uitgesneden door de cameo. Ik plakte ook nog een meerkleurensticker op de muur en ben er nog redelijk content over, ook al was het plakken met 1 hand in de gips niet evident. 

De muren versierde ik met lego-afbeeldingen, gevonden op internet en afgeprint. De zoon hield sinds een jaar alle dozen bij van de lego die hij kreeg, dus knipten we de voorkanten eraf en hingen ze ook op. Niet in een speciale volgorde, want die muur, dat is een 'work in progress' ;-)


Ik slaagde erin om alles een verrassing te houden voor de zoon. De blik op zijn gezicht toen hij zijn verjaardagscadeautje mocht uitpakken in de 'legokamer' was goud waard!






5 opmerkingen:

  1. Wauw seg! Super!
    Dien zal wel heel content geweest zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo! Wat een goed idee zeg!!!
    Mijne vent zal jaloers zijn, uw kinders hebben gewoon hun eigen legokamer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, er zijn meerdere mannen jaloers op die kamer. Een kinderdroom die uitkomt zeker? Het is het plan om daar ooit een 2e badkamer van te maken ( geen overbodige luxe met 4 kinderen - ooit tieners - waarvan de oudste en de jongste net geen 5 jaar schelen en waarvan er 3 meisjes zijn), maar of ik dat ga mogen van mijn mannen des huizes ...

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...