dinsdag 17 februari 2015

Magneetborden

Ik loop een beetje achter met bloggen.

Deze magneetborden personaliseerde ik al vlak na de kerstvakantie.

We kochten deze al voor we verhuisden in oktober 2013 ( weeral een koopje in de Carrefour, 16€ voor de 4 grote borden!) en in de kerstvakantie maakten we er eindelijk werk van om de commode weg te doen en de magneetborden op te hangen.

Ik liet de kinderen kiezen voor hun figuurtjes, met als enigste vereiste geen bekende figuren ( zoals Elsa en Anna, Hello Kitty of Mega Mindy voor onze 4-jarige of Maya de Bij voor onze 2,5-jarige). Want ik ben niet van plan om ze bij elke nieuwe rage te vervangen. Ze lieten zich een beetje inspireren door hun net gepimpte speelgoedbakken. Ons romantische wolkje koos voor schattige diertjes, de praktisch ingestelde zoon voor de bulldozer die ooit eens een t-shirt van hem versierde. Ons 4-jarig fantasierijk wolkje koos voor sprookjesfiguren en ons waterratje ging voor 'diep in de zee'.

Hun borden zijn 60cm op 80cm en hangen nu vol met oa belangrijke brieven, afspraken bij oogarts / NKO / tandarts / etc, uitnodigingen voor verjaardagsfeestjes, leuke magneetjes, tekeningen en bij de zoon hangt er zelfs ne waterpas aan. Ervoor hong alles op 1 magneetbord en nu hebben ze veel meer overzicht wat voor wie is.

Ook ons kleine magneetbordje pimpte ik. Die maan vond ik prachtig, en de tijd die ik er heb ingestoken om het goed erop te krijgen meer dan waard! Op ons bord hangen oa de klantenkaarten, mijn uurrooster, de nieuwsbrief van school en brieven die enkel voor ons zijn. Hoog genoeg zodat er niets 'per ongeluk' kwijt kan geraken.






5 opmerkingen:

  1. Super seg!
    Hier past het momenteel allemaal nog op 1 magneetbord waar ik al wel gepimpte magneten op heb hangen, ik heb zelfs de plek niet om ze allemaal een aparte te geven spijtig genoeg want het is wel overzichtelijk zo.
    En die maan, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werd zelf zot van de overload op het magneetbord. Briefjes die over het hoofd werden gezien of een tekort aan stevige magneten om al die lagen ertegen te laten plakken ... Met 4 kinders verzamel je wel wat ;-)

      Ze zijn zelf veel rustiger daarin, nu ze hun eigen magneetbord kunnen checken en zien wat er nog moet gebeuren, dus ik ben blij dat ik het gedaan heb, want twijfelde eerst over de grootte ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...