donderdag 25 juni 2015

Random Snippets #1

Ik werd geïnspireerd door Annelyse.

Snippets zijn korte stukjes, snippers.
De Random Snippets zijn een verzameling van nutteloze weetjes en gedachtekronkels die ik nog even levend wil houden voordat ze samen met de rest verzinken in de vergeetput der vergankelijkheid.

Ik lees haar blogposten over Random Snippets zo graag, dat ik dacht, ik ga het ook eens proberen. Of het me gaat lukken om vol te houden, we zullen wel zien.

  • Vliegt er anders altijd zoveel door mijn hoofd, als ik ervoor ga zitten om een blogpost te schrijven, gaat mijn brein *blanco*
  • Fietst ons L. ( 3 sinds maart) al een week of 2 op haar fietsje zonder zijwieltjes. Er is iets vertederends in 4 kinderen die voor u fietsen, van groot naar klein. Ik voel me moeder de Gans en haar kleintjes.
  • Weet ik dat mijn kinderen op de foto aan de verkeerde kant van de baan fietsen, maar dat gaat hier over 200m aan de verkeerde kant fietsen of 2x drukke baan oversteken. Pick your battles ;-)
  • Kwam daarbij het verpletterende besef dat ik op mijn 30 al volledig uit de kleine kinderen ben. Maar ik ben er content mee, het is goed zo.
  • Ons F., het kind zo cool dat er een tekenfilmpersonage bestaat dat als 2 druppels water op haar trekt. Iedereen die haar al eens 2 minuten in het echt heeft gezien kan het beamen: We hebben ne Mitzi look-a-like ( tekenfilm: de koala broertjes.)
  • Trots trouwens ook op ons F.. De kracht in haar handje is bijna helemaal terug en ze zwom keigoed bij haar eerste zwemles in 3 maanden en al direct terug in het diep.
  • Ik vergat trouwens mijne shampoo in datzelfde zwembad en ontdekte dat natuurlijk pas een paar dagen later toen ik met vettig haar in de douche thuis stond. Kindershampoo is toch ook niet wat het moet zijn.
  • Kloegen er een paar mensen - die aan den andere kant van het dorp wonen - over luide muziek tot een kot in de nacht. Kwamen we tot de ontdekking dat die muziek kwam van de feesttent die in de wei vlakbij ons huis stond. We sliepen er allemaal door. Lang leve vaste slapers!
  • Gaat Frullemieke de uitdaging aan om een t-shirt voor mijne zoon te maken en ben ik waarschijnlijk curieuzer als zijzelf of hij het effectief gaat dragen. Als dat zo is benoem ik ze tot officiële t-shirtleverancier van zoonlief en krijgt ze mijn eeuwigdurend respect.
  • Kocht ik een zonnebril die ik over mijn gewone bril kan zetten. Voor het eerst in 23 jaar brillen een zonnebril en ik kan hem nu al niet meer missen. Wat een verademing om nu auto te rijden!
  • Kreeg de oudste haar werkschriften al mee naar huis ( 3e leerjaar). In het begin van het schooljaar schreef ze op dat ze allergisch is aan "huisstofmeid" en dat ze het "mehangpapier" op haar kamer lelijk vond ( saai grijs, we moeten ze nog verbouwen). En een geweldig verhaal over een olifant die een jager doodde door erop te gaan zitten.
  • Het kind is ook al een jaar bezig aan een zelfgeschreven en zelfgeïllustreerd boek met als titel ' En toen liet papa een prot'. Ge kunt niet geloven in hoeveel situaties hij dat - volgens haar - doet.  
  • Ontdek ik het voordeel van gepland bloggen: ge kunt aanvullen wanneer ge kunt ipv alles zo goed mogelijk te onthouden om in 1x zo duidelijk mogelijk op te schrijven.

2 opmerkingen:

  1. Nog nooit van gehoord, maar wel leuk om te lezen :-)
    Ik ben toch ook benieuwd zenne of hij die van mij gaat willen dragen ;-), zou het langs de ene kant toch ook wel wat zielig vinden voor u want jij steekt er toch ook wel tijd en liefde in hé...
    Zo schattig die schrijffouten van R :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koddig he :-)
      Oh, ik vind dat niet zielig zenne. Ik ken mijne zoon, tis gewoon een geval apart ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...