donderdag 16 juli 2015

De zusjes brandweer

Dat brandweermanstofke waar de jongste voor koos, dat toverde ik om in een kleedje. Op haar eis natuurlijk. Want die jongste is toch wel de meest kieskeurige van de 3 meisjes. Vaak vind ik kleren vanonder verstopt in haar kast, die ze eruit heeft gehaald omdat ze die niet wil dragen. Meestal omdat het niet zacht genoeg is of niet los genoeg zit. Trekt toch wel meer op haar broer.

Ik gebruikte een patroontje van Farbenmix dat ik al zeker 3 jaar niet meer gebruikt had. Ik tekende geen naadwaarde aan de hals, zodat het zeker groot genoeg was. Ik heb bij het roodborstjeskleedje de halsopening moeten verbreden na een paar maanden, daarmee.

Toen het kleedje af was, zei ons F. heel verbaasd: "oooh, dat is echt wel mooi!" En voila, dezelfde dag nog had zij een bijpassend t-shirt ( ik vermeld er wel even bij dat het toen nog school was en ik toevallig tijd en zin had om wat te naaien.) Ik gebruikte weer de 122/128 van SVDHZ 2 en ik vind hem eigenlijk heel goed passen, misschien alleen wat breed.

Ondanks dat ik het op voorhand nooit zou hebben ingeschat als stof geschikt voor een kleedje, vind ik het eindresultaat nog heel geslaagd. Het leukste: er staat zoveel op de stof, dat de vlekken die ik er niet meer uitkrijg niet zo hard opvallen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...