vrijdag 30 oktober 2015

Last minute projectjes


 Eergisteren vierden we Halloween op school. De oudste, ons R., was gesetteld, het heksenpak dat ik kocht in de 3e kleuterklas past nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een maatje 122-128 kocht en dat het gigantisch groot uitviel, eerder een 152. Ik heb het toen serieus verkort dus ze kan er nog even mee doen. De zoon, die doet niet aan verkleden ( hij is al griezelig genoeg van zichzelf ;-)). Ons F. was vorig jaar een vleermuis en die zou er nu ook nog in kunnen. En ons L. die kon zelfs kiezen tussen 2 pompoenpakjes.

En dan was het 7u45, wilden ze zich aankleden en ontdekten we dat het vleermuispak verdwenen is. Waarschijnlijk uitgeleend en geen idee meer aan wie. Probleem! Want F. wou echt wel verkleed gaan. Ze probeerde zich nog te wurmen in het pompoenpakje maar dat ging niet. Gelukkig heb ik wel wat ervaring met last minute projectjes. En had ik nog een lap oranje tricot over van een ander last minute projectje. Die dan ook nog eens de perfecte lengte had, heel de stofbreedte lang. Ik knipte het broekje van het pompoenpakje dat L. niet aandeed, stikte een rimpelrokje eraan ( zonder omzomen etc, we gingen niet overdrijven) en voila! Om 8u05 stonden we buiten te wachten op de schoolbus ( alleen op woensdag gaan ze met de bus) en hadden we nog 5 minuten over ook. Ge moet het wel doen met een foto die snel snel op onze oprit is getrokken.

Ik versierde ook nog een drinkebeker voor F. haar beste vriendinneke. De vlinder komt ook terug op R. haar fietshelm.

En ons F. kreeg ook haar eigen scoutslogo op haar das. Ze heeft lang gezegd dat ze een snoepje wou, maar veranderde dat last minute naar een paddenstoel. Ik maakte haar overlaatst ook een ( nog niet geblogde) trui met paddenstoelen op, het zal de herfst zijn die voor inspiratie zorgt. Je ziet toch serieus het verschil met R., wiens naam ik zelf nog heb uitgeknipt met een nagelschaartje, tgo T. en F., waarbij ik de cameo liet werken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...