zondag 13 december 2015

Haha, Pinokkio!



In november worden de grootouders in de bloemetjes gezet. Op vele scholen is het dan grootouderfeest, zo ook bij ons op school. Ooit was het thema Glitter en Glamour en stak ik deze kleedjes in elkaar. Het thema van dit jaar is sprookjes. Ons L. moest dansen op het liedje van Pinokkio. En had daarvoor een hoedje nodig. Ik vond en zocht inspiratie op Pinterest. Ik besefte dan pas dat ik het al heel lang niet meer had gebruikt. Geen idee hoe het kwam. Sindsdien spendeer ik er soms toch weer wat tijd. Verslavend!

In ieder geval, ik had nog vilt in de kast liggen en een restje fleece. Dat hoedje, dat was in ne wip gemaakt. En ze staat er schattig mee, al zeg ik het zelf. Of het dansproof is, geen idee. De dag ervoor werd ze geveld met buikgriep en ik heb ze voor de zekerheid maar thuisgehouden. Maar geen probleem, ze mag hetzelfde dansje opvoeren met het schoolfeest op het einde van het schooljaar!

Voor een jarig vriendje van de zoon maakte ik nog eens een t-shirt. Verslingerd aan lego ninjago moest ik niet lang twijfelen over wat erop moest staan. Ik liet T. het legomannetje kiezen. Ik zou gekozen hebben voor dezelfde versie, maar dan afgewerkt met meer lijnen en niet enkel het silhouette. T. daarentegen koos resoluut voor deze versie dus ben ik hem gevolgd. Het maakte het pellen in ieder geval makkelijker. En, het belangrijkste, het vriendje is er verzot op!



4 opmerkingen:

  1. Oh wat is ze schattig :-)

    Wel leuk dat jullie het toch nog te zien krijgen op het schoolfeest, hier is dat echt een apart gebeuren en wij krijgen dat dus niet te zien (zijn nu ook niet altijd dansjes, dit jaar bvb was het een sprookjestocht met allemaal spelletjes).
    Schoolfeest met hele show en dansjes is hier ook maar om de 2 jaar, het jaar ertussen spelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zullen vast en zeker kinderen tussen zitten die het geweldig vinden dat ze niet elk jaar op een podium moeten staan ( ik had daar een hekel aan, aan dat podium!)

      Maar ik moet toegeven, als moeder ben ik wel blij dat het hier elk jaar een schoolfeest is ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...