vrijdag 4 december 2015

Medicijnenzakje

 Dat ze nog altijd ziek is, die oudste dochter van ons.

Veel last van haar luchtwegen. Binnenkort moet ze een provocatietest doen in het UZA, om te bevestigen / uit te sluiten dat het astma is. Zo niet, dan wordt er verder gezocht.

In tussentijd overleeft het kind haar dag door ladingen - voor mijn gevoel dan toch - medicatie te nemen.

's Morgens puffen en pilletje, 's avonds een kauwtabletje, neusspray en puffen. En tussendoor puffen bij inspanning.

Het is aanpassen voor ons. Van een ongelofelijk sportief kind naar een kind dat moeite heeft om de dag goed door te komen zonder medicatie ( met medicatie lukt het gelukkig wel). Een halfjaar geleden sprong ze na haar basketbaltraining het zwembad in om vlotjes 60-65 baantjes te zwemmen. En te stoppen omdat ze het beu was, niet omdat ze moe was.

Nu? Nu gaan we op een rustige dag zwemmen en komt ze na amper 4 baantjes eruit. Lijkbleek en duidelijk in ademnood. Dat kunt ge niet faken, lijkbleek zien en ademnood.

Nieuwe medicatie betekent dus ook nieuwe zakjes. Het vorige pufferzakje dat ik maakte klopt al niet meer, want nu moet ze elke puffer 2x gebruiken. Ze ging op scoutsweekend en moest alles wel veilig meekrijgen ook.

Dus maakte ik een nieuw pufferzakje, met naam en 2x erop geflockt. Ik maakte ook een medicijnenzak. Met naam en een lint ertussen gestoken dat dienst kan doen als handvat. Geknipt uit de losse hand, ik heb eigenlijk gewoon een rits gezocht die er wat bij paste en daar de grootte van de zak op gebaseerd. Hij is ongeveer toilettasgrootte.

Ik wou er eerst iets van rood kruis ofzo op flocken, maar heb het niet gedaan omdat ik hoop dat er toch een moment komt waarop ze - zo goed als - medicatievrij is en ze de zak kan gebruiken als toiletttas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...