donderdag 14 april 2016

Julia Sweater

 Het patroon lag al een tijdje klaar: de Julia Sweater. Maar ik vond geen geschikte stof. Dacht ik. Want toen ik de doos met "mijn" stoffen nog eens doorzocht, bleek daar deze stof tussen te zitten. Al zeker 2 jaar. Die doos met "mijn" stoffen heb ik ingevoerd toen de dochters een paar keer met een stofje waren gaan lopen waar ik eigenlijk wel iets voor mezelf met wou naaien. Daar moeten ze niet in loeren. Ik vergeet alleen zelf ook regelmatig om erin te loeren.

Deze stof komt uit Kapellen en was rekbaar genoeg in allebei de richtingen. De boordstof is groene punto di roma. Ik mat mezelf op en zat taille- en heupgewijs op ne 44. Ik was al content dat dat al overeenkwam met mijn normale maat, maar dan mat ik mijn boezem. Die zat toch wel bijna 10cm boven de 46. We moeten daar niet moeilijk over doen, ik heb redelijk wat rondingen en kan ze helaas niet altijd verstoppen. Ik besloot dus maar ne 46 over te tekenen en het erop te wagen.

Gelukkig, want ze past goed! Ik kreeg er al leuke complimentjes over en ben aan het twijfelen om misschien ook een versie te maken met korte mouwen, voor vandezomer.

1 opmerking:

  1. Oh ja die staat u geweldig! Zeker nog een exemplaar (of meer) maken!
    Hier staat hij ook voor in het kort op de planning wegens een speciale opdracht waar ik u al iets over heb verteld ;-)
    Haha, herkenbaar van die stoffen, die van mij begint nu soms ook stofjes in te pikken, al een geluk heb ik er maar eentje dat dat kan doen :-p

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...