donderdag 17 november 2011

Badjasjes


Kleine kindjes worden best wel eens vuil. Vrij vaak zelfs. En ze moeten er nog niet eens voor in beweging zijn. Vuil komt erop af gelijk motten op een lamp. Na het bad een handdoek rond draperen was hier vaak reden tot discussie. Wie welke handdoek bvb ( en gegarandeerd dat ze kibbelen tot ze opgedroogd zijn) of op welke manier hij moest omgeslagen worden ( diegene die beweert dat peuters en kleuters geen eigen willetje hebben, heeft duidelijk nog nooit een kind van dichtbij gezien). Kreeg ik in de naailes de opdracht tot het maken van een badjas en taraaaaaaa! Een roze voor haar en een groene voor hem, goed groot zodat ze er jaren plezier aan hebben ( ik geef toe dat ik stiekem geen zin had in het elk jaar opnieuw maken van badjasjes). Ik wacht nu af tot het volgende stoffenspektakel, zodat ik daar de blauwe en rode badjasstof kan opkopen voor de 2 jongste. Oke, blauw doet me eerder denken aan een jongen, maar met knalroze biaislint zal het ook wel duidelijk zijn zeker. In ieder geval, dan heeft ieder zijn eigen kleur en blijf ik hopelijk gespaard van discussies à la "ik wou wel de Bumba/Winnie the Pooh/Hello Kitty handdoek"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...