maandag 16 januari 2012

vogeltje gij zijt gevangen ...

Vanmorgen ging ik op bezoek bij deze dame. Niet alleen kwam ik daar buiten met stofjes ( heerlijk zachte nicky velours!), maar ook met een gemakkelijk patroontje en inspiratie voor een kleedje voor de oudste. En dat het echt wel een makkelijk patroontje is, want ik heb het kleedje al af! En nee, ik ben niet altijd bij de snelsten.

Gemaakt in feestelijk blauw. Er zit ook een zakje op, toch op het patroon, maar dat heb ik eraf gelaten. Ik vond inspiratie voor het geflockte vogeltje bij de oudste dochter, voor wie het kleedje bestemd is. Het klasthema deze week is nl vogels. En sinds ze ontdekt heeft dat haar naam in het Engels 'roodborstje' betekent, kon een rood vogeltje niet uitblijven. Voor de kap koos ik voor een puntkap. Vanbinnen gevoerd met een rood, dun stofke. Zodat het een mooi accent geeft met het vogeltje.

Alleen met het stikken van die kap blijf ik problemen hebben. Meer bepaald met de voorkant van die kap. Die staat nu toch nooit erop gelijk ik het wil. Ik doe iets verkeerd, kan niet anders, maar wat? Iemand raad?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...