zaterdag 11 februari 2012

Een vrolijke vloekbroek

Ik vond een superleuk patroontje in ne Knippie Special. Een vrolijke broek. Met rimpelzakjes en lintjes en elastiek vanonder aan de pijpen. Net het soort frullekes waar de oudste dochter verzot op is. Ik had nog een vrolijk stofje liggen en besloot dat de kleerkast met dit koude weer wel wat opfleuring kon gebruiken.

Het rimpelzakje vanachter
En dus maakte ik de vrolijke broek. Onder veel gevloek. Want alhoewel de rimpelzakjes geen probleem waren, waren de tunnels waar de lintjes in moesten komen dat wel. Allemaal de fout van ondergetekende hoor. Ik wou het heel minutieus doen. Dus heb ik me een avond geconcentreerd bezig gehouden met het opstikken van die tunnels en zien dat het allemaal aan en tegen elkaar paste. Tot op de millimeter. Terwijl ik eigenlijk niet zo'n gedetailleerd persoon ben. Maar het zag er prachtig uit. Prachtig zeg ik u. En elke zijnaad kwam perfect. Ik stikte alles vrolijk vast, inclusief zijnaden van de panden en overnaaien, en toen ... ontdekte ik dat ik de tunnels op de achterbenen er ondersteboven had opgezet. En ze dus in feite ne strik op haar poep zou hebben. De vloekstroom die er toen uitkwam liet zelfs Mr. Wollige Wolkjes even versteld staan, en geloof mij, die is echt al wel wat gewoon.

Maar ach, daar leren we dus uit he. Ik maakte alles geduldig terug los en zette het geduldig terug vast. Juist. En nog steeds kloppend tot op de millimeter, jawel. En nu huppelt ons oudste wolkje dus rond in haar vrolijke broek. Die er op de foto uitziet als een pyamabroek met sterallures, maar het in het echt dus niet is.

Het strikje aan de zakken
En kwam ik tot de constatatie dat ze geen vrolijke, bijpassende winterkleren heeft. Wel tshirtjes die qua kleur ideaal zijn voor er bovenop. Maar niet echt een trui. Een nieuw projectje voor de mama dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...