maandag 6 februari 2012

Wollige wolkjes wilt wollige, winterse wanten ...

 En bij gebrek daaraan, maken we ze maar zelf! Een paar dagen geleden stuitte ik op dit ideetje. Vandaag had ik dan eindelijk tijd om eraan te beginnen. Er moest een trui van de oudste voor aan geloven. Ze droeg ze niet, wegens te kriebelig.

 Ik verviltte de trui en knipte er wanten uit. Maakte er een voering bij, want ja, ook ik had last van die kriebelbeestjes. Knipte de onderkant ook nog eens in 2 stukken, zodat ik mijn vingers er makkelijk uitkrijg zonder steeds heel die want uit te moeten doen ( altijd handig met 3 kleine kinderen die om de haverklap snotneusjes hebben, eens vallen, veters dichtknopen, ...). De 2 stukken zette ik af met een biaisrandje.

Eigenlijk ... ben ik er niet tevreden van. De kleuren zijn me te donker. Het was dikke wol, wat moeilijk onder mijn naaimachine ging. Ze zijn dus nogal rommelig in elkaar gezet en ik vermoed dat ze het einde van deze winter amper gaan halen. Het model bevalt me ook niet helemaal. Nadat ze vervilt en dus gekrompen was tot een maatje 86-92 ongeveer, bleek dat mijn duim er niet heel goed meer op paste.

Maar afin, dat weten we dan ook weeral. Tegen volgende winter brei / haak / naai ik een paar volledig naar mijn eigen wensen. En voor dat de winter gestart is, ipv overvallen te worden door de koude. Waar ik trouwens wel tevreden over ben met deze wanten: ze doen hun werk! Mijn handen blijven lekker warm, en daar is toch waar het om draait. En ik geef toe, ze zijn al bij al toch modieuzer dan de fleece bedsokken die ik tot hiertoe als noodoplossing gebruikte. Tot grote hilariteit van de kinderen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...