vrijdag 17 februari 2012

Carnavalgekte ...

Jaja, het is zover ... laatste dag voor de krokusvakantie. Daar hoort verkleden bij. Als kind had ik er een hekel aan. Maar nu ik zelf mini-exemplaren heb rondlopen, hangen ze eraan. Mama maakt, kindje draagt. Zo simpel is het. Gelukkig zijn ze nog klein genoeg om er euforisch over te doen.

 Voor de dochter maakte ik vorig jaar al een prinsessenoutfit. Uiteraard. In haar wereldje zijn meisjes onlosmakelijk verbonden met prinsessen. Ik denk dat alleen Hello Kitty af en toe een stapje hoger staat. En dan nog. Cliché's zijn er om bevestigd te worden etc etc. Vorig jaar was ik de avond ervoor nog aan het zwoegen om het ding op tijd af te krijgen ( te laat begonnen en amper ervaring, geen goede deadline combinatie). Was het eindelijk af, ikke opgelucht, ... om een zieke dochter te hebben de volgende ochtend. Geen carnaval dus vorig jaar. Dit jaar moest ze dus van mij hetzelfde outfitje aandoen. Ik heb ervoor gewerkt, ze zal ermee moeten pronken, punt. Om ze toch een beetje welwillender te krijgen ( waar vorig jaar een blauwe outfit nog goed was, moest en zou het dit jaar een roze zijn), maakte ik er nog snel een kroon bij. Volgens dezelfde handleiding als dedeze en uit dezelfde stof als deze hier, maar dan met minder puntjes. En minder stof, want zo heel veel had ik niet meer over. Dus is die eigenlijk een beetje te klein. Maar het resultaat is er niet minder om.



De zoon, die is anti-cliché. Pro- werkman ook. En maakte het zijn moeder wel heel gemakkelijk door alleen maar als Bob De Bouwer te willen gaan. Een geruit hemdje, een salopet en zijne helm. Oh, zijn werkschoenen niet te vergeten. Voor hem maakte ik uit restjes fleece een gereedschapsriem. En overtuigde hem ervan dat het geen goed idee is om echt speelgoedgereedschap mee te nemen naar school. Kwestie van het niet kwijt te raken ( plus dat ik niet insta voor alles waar hij zijn hamer wil op gebruiken). Ik beloofde hem om er komende vakantie zakjes aan te maken zodat hij er zijn gereedschap echt in kwijt kan. De riem is verstelbaar met klittenband, dus die zal ook nog wel even meegaan hoop ik.

Veel verkleedplezier iedereen!

1 opmerking:

  1. WAUW! Wat een outfits!
    Vooral Bob de Bouwer steekt mijn ogen uit!
    Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...