zaterdag 24 december 2011

Een zomerhemdje

Jaja, putteke winter en ik maak een zomerhemdje. Maar de stof lag al zolang op mij te roepen 'gebruik mij! Gebruik mij'. En aangezien ik een gehoorzaam iemand ben ... :-)

 Een hemdje dus voor de zoon. Het patroontje ( Knippie, okt/nov '10) was oorspronkelijk met lange mouwen onder korte mouwen ( voor het effect van een tshirt met lange mouwen aan te hebben onder het hemdje, maar daar moet mijne zoon dan maar echt een tshirt met lange mouwen voor aandoen) en met zakjes ( die ik eraf heb gelaten, want ik zie het nut er niet van in. Plus dat het patroon op zich al druk genoeg is. En ik best wel aan de luie kant ben voor zoiets). Oh, en maximum tot ne 98, maar ik heb het verlengd tot ne 104. Wat niet nodig was, achteraf bezien, want het valt nogal groot uit. Maar bon, dan heeft hij er veel plezier van!

De stof zelf is gewone katoen en komt van het Stoffenspektakel. De berenknoopjes zijn gerecupereerd van een vestje. Al bij al ben ik redelijk content van het hemdje. Alleen de kraag stoort me een beetje, die valt niet netjes. En het ene mouwtje is slordig ingezet. Al moet ik toegeven, het kind heeft het hemdje nog niet aangehad en wie weet valt het dan helemaal niet op. Dat is voor binnen een paar maandjes, als het beter weer is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...