woensdag 28 december 2011

en ziedaar, ik maakte een ... trui.

 Overlaatst kwam ik bij Dolliedot dit geweldige gereedschapstricotstofke tegen. Te cool om te laten liggen, jawel. Ook al had ik net plechtig beloofd aan Mr. Wollige Wolkjes om geen stof meer te kopen tot ik de berg geminderd kreeg. De blik in mijne zoon zijn ogen toen hij het stofje onder ogen kreeg, was het meer dan waard. De blik in papa zijn ogen toen hij het stofke zag ... nuja, gelukkig ben ik niet bang aangelegd.

Na een aantal nachten denkwerk, wat zou ik met het stofje maken, had ik een lumineus idee. Een sweaterachtig iets. Met kap, want dat draagt hij graag. En iets contrasterend erbij. Niets te moeilijk aub. Ik had nog groene tricot liggen, aangekocht bij Miss Tiggr, en besloot die 2 te combineren.

In de Knippie van augustus / september 2011 vond ik een geweldig patroontje. Al moest ik er uiteraard iets aan veranderen. Zo vond ik het niet nodig om een binnenzak te fabriceren met rits ( wat is daar nu het nut van? Het is een sweater, geen jas). De voorzak heb ik ook weggelaten, omdat er al genoeg print op stond. Al moet ik toegeven, nadat ik het ding in elkaar heb gezet dacht ik wel 'dju, een voorzak zou ook best nog cool zijn geweest'. Ik viel eigenlijk voor het patroontje omdat het aan het halsstuk een 'garneerstukje' had. Een mooi woord voor een driehoekig lappeke stof dat er op genaaid moest worden. Maar wat ik uiteindelijk heb gelaten, omdat ik niet goed inzag hoe het erop moest en ik geen overlock heb.

Maar soit, het patroontje is zeker een aanrader! Zelfs met idiote fouten als 1 mouwboord er verkeerdom opzetten, de binnen- en buitenkap verkeerd aan elkaar stikken en zelfs verkeerd stikken op de trui, was het toch nog vrij snel gepiept! Ik ga zeker nog eens een keer een sweater maken met dat patroontje. Met voorzak, jawel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...