woensdag 7 december 2011

zette zich eens aan het maken van een broek.

Overlaatst zag ik in de winkel het perfecte stofje voor een winterse broek voor mijn oudste wolkje. En in de knippie van okt/nov 2010 ( denk ik) een leuk patroontje voor een broek. Tegen dat ik het patroon aan het overtekenen was, was ik al aan het vloeken, want het bleek uit veel kleine stukjes te bestaan. En het duurde lang. En eigenlijk ben ik niet het meest geduldige type. Als ik iets maak, wil ik vooruitgang zien. En snel ook nog. De moed zakte me even in de schoenen, maar bon, aangezien ik naailes volg voor iets en dus altijd een hulplijn in de buurt heb, waagde ik me er toch aan. Met dit als - betrekkelijk snel - resultaat:


Een leuke velours broek, met een leuk motiefje. Ik heb me helemaal laten gaan. De broek beschikt over insteekzakken opzij, achterzakken ( al stond er in het oorspronkelijke patroon nog een klepje bij, maar die heb ik weggelaten. Net zoals de lusreepjes) Een rits met een scheve gulpreep ( wat ik nog nooit had gezien en waar ik me maar van bleef afvragen wat het nut ervan was, tot ik het eindresultaat zag). En jawel, de naden helemaal dubbel gestikt.

Ben er best wel trots op. Het ziet eruit als een heel gezellige broek. En ik hoop dat ze er volgende winter ook nog zo uitziet, wanneer de dochter er - met een beetje sjans, veel eten en veel drinken -  ingegroeid is.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...