maandag 17 december 2012

Pinterest #5: kerstboomversiering

Onze kerstboomversiering is een allegaartje van knutsels. Papieren sterren, zoutdeegfiguurtjes en strijkparelfiguurtjes. En nu dus ook gesmolten strijkparelfiguurtjes. Ik zag het op pinterest en het is supersnel klaar ( voor die kinderen die wel graag met strijkparels spelen, maar nog niet het geduld of de motoriek hebben voor zo'n heel figuurtje te maken).

- Leg, op een bakpapier, vormpjes om koekjes met te maken.

- Wrijf de vormpjes goed in met (olijf)olie

- Verwarm de oven voor op 200 graden.

- Zwier ondertussen strijkparels in het vormpje.

- Zie dat de bodem goed bedekt is en er geen gaten zitten in het figuurtje.

- Steek ze 5 minuten in de oven ( of langer, als ge ze meer gesmolten wilt hebben)

 - Haal de figuurtjes uit de oven en laat afkoelen.

- Haal ze uit het vormpje, was ze af, steek er met naald een draad door en hang hem in de kerstboom!

En ik kreeg vandaag ook nog een leuk presentje in de bus ... mijn allereerste gewonnen give away! ( ik moet heel veel geluk in de liefde hebben, als ge nagaat dat ik al een jaar regelmatig meedoe met give aways). Gekregen van Flooke. En ze pronken al in de boom, zo mooi! Bedankt Flooke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...